O nás
Sme jedným z najväčších dodávateľov výrobkov pre osobnú starostlivosť a starostlivosť o domácnosť, potravín a nápojov. Naše produkty, ktoré denne používajú 2,5 miliardy spotrebiteľov, predávame vo viac ako 190 krajinách sveta.
Robíme z udržateľnosti samozrejmosť
Po našich výrobkoch siahne každý deň veľké množstvo ľudí, pretože chcú vyzerať dobre, cítiť sa dobre a užívať si život na maximum. Približne tretina celosvetovej populácie si vyberá z globálne obľúbených značiek, akými sú napríklad Hellmann’s, Knorr, Algida, Lipton, Axe, Rexona, Dove nebo Domestos, a z kultových lokálnych značiek, ako Míša či Savo v Českej republike a na Slovensku. Trinásť z 50 najlepších svetových značiek vlastní práve naša spoločnosť.
Náš geografický dosah nám zaisťuje prítomnosť na celom svete, a to vrátane mimoriadnej pozície na rozvojových trhoch, ktoré nám prinášajú 58 % nášho obratu.
Naše obchodné aktivity pokrývajú komplexný globálny reťazec hodnôt. Spolupracujeme s niekoľko tisíc dodávateľov a investujeme asi 34 miliárd euro do tovarov a služieb, vrátane asi 13 miliárd euro do prísad a surovín, z ktorých vyrábame výrobky v našich viac ako 300 továrňach naprieč 69 krajinami. Tieto výrobky sa následne distribuujú k 25 miliónom maloobchodných predajcov, od supermarketov po malé obchody so zmiešaným tovarom, cez ďalšie rýchlo sa rozvíjajúce kanály, napríklad e-commerce. Sme druhým najväčším inzerentom do médií na svete.
- 190
-
krajín, v ktorých podnikáme.
- 160 tis.
-
ľudí zamestnávame.
- 1 mld. euro
-
ročne investujeme do výskumu a vývoja.
Globálny dosah so sebou prináša zodpovednosť
Žijeme vo veľmi dynamickom svete. Teploty stúpajú, suchá prichádzajú stále častejšie, zásob jedla je menej, rozdiely medzi bohatými a chudobnými sa zväčšujú a miliardy ľudí stále nemajú prístup k základným hygienickým zariadeniam.
Spoločnosť sa však tiež mení. Stále viac sa ukazuje posun k zmysluplnejšej a udržateľnejšej spotrebe, pričom jednotlivci stále viac preberajú osobnú zodpovednosť za dopad svojich rozhodnutí týkajúcich sa nákupov.
Z toho dôvodu je náš cieľ jednoduchý: urobiť z udržateľnosti samozrejmosť.
Tým máme na mysli podporu vytvorenia takého sveta, kde sa nám bude všetkým žiť dobre a kde budeme žiť v rámci prírodných limitov našej planéty.
A spoločne s našou širšou komunitou – partnermi, dodávateľmi a spotrebiteľmi – dosahujeme pokrok.
Náš pokrok v súčasnosti poháňa podobný priekopnícky prístup, ktorý dal základ spoločnosti Unilever v 90. rokoch 19. storočia obyčajnou tabletou mydla, ktorá vo viktoriánskom Anglicku pomohla urobiť z čistoty samozrejmosť.
V súčasnosti sa zameriavame na tieto oblasti: