Prejsť na Obsah

Zisk prostredníctvom účelu: osem rokov priekopníctva a vzdelávania

Publikované:

Pri príležitosti zverejnenia našej správy Sustainable Living (Udržateľný život) za rok 2018, sa chceme podeliť o niekoľko spôsobov, akými dosahujeme zvýšenie nášho pozitívneho dopadu.

Unilever Sustainable living banner

Už osem rokov beží náš Plán trvalo udržateľného rozvoja (Sustainable Living Plan), v rámci ktorého, sme v mnohých z našich cieľov dosiahli značné pokroky.

Pozrite si náš film nižšie alebo navštívte našu stránku s prehľadmi, kde sa dozviete viac detailov.

Počas tohto obdobia sme sa aj veľa naučili. V neposlednom rade o nových technológiách, nových obchodných modeloch a nových spôsoboch myslenia nutných na vytvorenie zmeny, ktorú svet potrebuje – rýchlo a vyvážene.

Aj napriek tomu čelíme mnohým výzvam, na ktoré ešte nepoznáme správne riešenie. Už teraz je jasné, že aby sme dosiahli zmenu, musíme premýšľať inak. To je kľúčom k nášmu rastu.

„Priniesť udržateľný životný štýl do každodenného života zostáva našim firemným poslaním aj naďalej. Budeme sa ním riadiť, aby sme spoločnosť Unilever udržali v popredí a zabezpečili, že cieľom jej podnikania je dobro. Stále viac a viac našich značiek zastáva jednoznačný postoj pokiaľ ide o ich pozitívny sociálny vplyv a vplyv na životné prostredie. Tento vývoj je v súlade s našimi zamestnancami aj spotrebiteľmi. Nie je to o tom, že by sme chceli uprednostniť poslanie pred ziskom, ale o poslaní, ktoré poháňa zisk,“ hovorí generálny riaditeľ Alan Jope.

Tu je niekoľko spôsobov, akými dosahujeme pozitívne zmeny.

Prelomové kroky k obehovému hospodárstvu v oblasti plastov

Ako výrobca balených tovarov sme si vedomí vplyvu plastových obalov na životné prostredie. Sme priekopníkmi v nových technológiách a obchodných modeloch. Kvôli podpore našej stratégie používame menej plastov, lepšie plasty a dokonca vôbec žiadne plasty. A tam, kde používame plasty, je naším záväzkom prechod na obehové hospodárstvo.

V Indonézii prebieha pilotný projekt prelomovej technológie viacvrstvových plastov používaných vo vreckách. Cieľom je na komerčnej báze premeniť vrecká na nové polyméry. Ak by bol projekt úspešný, mohol by predznamenať spôsob, ako recyklovať vrecká v našej firme a aj v celom odvetví.

Inovujeme aj obchodné modely. V januári sme oznámili partnerstvo s platformou Loop s pilotným projektom na bezodpadové nakupovanie, v rámci ktorého sa výrobky dodávajú priamo spotrebiteľom, potom sa vracajú a dopĺňajú. Niektoré z našich značiek pre túto platformu vyvinuli nové formáty, ako sú napríklad plniteľné tyčinky s dezodorantom a zubné pasty vo forme tabliet.

Loop delivery

Riešenie problémov s vodou prostredníctvom inovácií

Náš najväčší dopad na vodu je, keď naši zákazníci používajú naše výrobky na sprchovanie, kúpanie a čistenie odevov. A to je výzva. Pretože, aj keď sme mali úspech s programom zameraným na zmenu správania spotrebiteľov - navrhnutý s cieľom znížiť používanie vody, pokrok nebol dostatočne rýchly. Preto vyvíjame nové výrobky a zloženia, na ktorých správne fungovanie stačí menší objem vody, nekvalitnejšia voda alebo žiadna voda.

Prišli sme napríklad s toaletným sprejom Domestos Flush Less, ktorý dezinfikuje a eliminuje pachy aj bez splachovania. Pretože na každé spláchnutie sa použije asi 9 litrov vody, toto nové a jednoduché riešenie má potenciál pozitívne ovplyvniť dopad na vodu v regiónoch s jej nedostatkom.

Taktiež sme na trh uviedli rady Love Beauty and Planet, ktorých kondicionéry využívajú inovatívnu technológiu, ktorá im pomáha rozložiť sa na menšie molekuly a tým umožňuje ich rýchlejšie zmytie. Vďaka tomu majú spotrebitelia šancu znížiť spotrebu vody, ktorá pretečie kohútikom alebo sprchou.

Love beauty and Planet products

Zvýšenie príjmov a životných podmienok, hlavne pre ženy

Prostredníctvom hodnotového reťazca máme potenciál pozitívne ovplyvniť životy miliónov ľudí. Jednou dôležitou skupinou sú malí predajcovia na novovznikajúcich trhoch, ktorými sú často ženy. Práve tu môžu inovácie v digitálnom a elektronickom obchode na základe nášho modelu Shakti, eliminovať prekážky a zlepšiť príjmy a rast.

Jaza Duka naša iniciatíva v Keni - v partnerskej spolupráci so spoločnosťou Mastercard, digitalizuje procesy nákupu a predaja tovaru, čo umožňuje maloobchodníkom vybudovať si vierohodnosť dôležitú pre získanie bankových úverov. Majú tak lepšiu kontrolu nad stavom zásob, ktoré následne môžu prispôsobovať tak, aby uspokojili dopyt spotrebiteľov.

Ďalším príkladom je Kasha iniciatíva v rámci partnerstva so spoločnosťou TRANSFORM. Táto platforma pre elektronický obchod v Rwande dôverným spôsobom predáva a doručuje dámske zdravotné a hygienické potreby. A to prostredníctvom inovatívneho distribučného systému, ktorý posilňuje postavenie žien.

Sustainable Living Highlights 2019

Využitie sily rastlín na zdravšiu výživu

Dosiahli sme značný pokrok v zmene zloženia našich výrobkov s cieľom znížiť množstvo soli, cukru a tukov – 48 % z objemu nášho portfólia teraz spĺňa najprísnejšie výživové normy založené na celosvetovo uznávaných stravovacích odporúčaniach.

V súčasnosti chce čoraz viac ľudí zaradiť do svojho životného štýlu väčší podiel rastlinných produktov z prírodných surovín. Splnenie tohto spotrebiteľského záujmu dokonale zapadá do našej vízie trvalo udržateľného rozvoja, a preto toto naše portfólio v roku 2018 naďalej rástlo.

Rozšírili sme napríklad ponuku vegánskych výrobkov a výrobkov bez obsahu mlieka. Ben & Jerry’s, Cornetto, Magnum a Breyers ponúkajú už aj nemliečne varianty. V roku 2018 sme rozšírili portfólio našich výrobkov o značku The Vegetarian Butcher. Jej cieľom je stať sa, vďaka svojím rastlinným výrobkom, najväčším vegetariánskym „mäsiarstvom“ na svete.

Dobrý pokrok, no ešte stále veľa práce pred nami

Veľa našich cieľov sme už dosiahli, ale aj tak vieme konštatovať, že dotiahnuť niektoré z nich do konca roku 2020 bude naozaj ťažké. No neznamená to, že sa vzdáme.

Dobrým príkladom je odpad. Naša odpadová stopa sa od roku 2010 znížila o 31 % na jedného zákazníka. Dosiahli sme značný pokrok v oblastiach, kde máme priamu kontrolu, ako je znižovanie odpadu vo vlastných prevádzkach a dizajn alternatívnych obalov. V oblastiach, ktoré sú mimo našej priamej kontroly, bol pokrok pomalší, a to aj napriek aktívnemu lobovaniu za zlepšenie zbernej a recyklačnej infraštruktúry. Aj preto sa budeme naďalej snažiť urýchliť pokrok v oblasti obalových materiálov a zvyšovania množstva recyklovaného odpadu.

Späť hore