Prejsť na Obsah

Trendy, ktoré v roku 2023 pomôžu zvýšiť záujem o rastlinné stravovanie

Publikované:

„Iba každý desiaty človek konzumuje odporúčané denné množstvo ovocia a zeleniny. Takmer 15 % všetkých emisií skleníkových plynov pochádza z mäsového a mliekarenského priemyslu. Jesť rastlinnú stravu je dobré pre ľudské zdravie aj pre planétu,“ hovorí Maxim Yermolayev, Nutrition Strategy Director. V nasledujúcom článku sa s nami podelí o svoje odborné poznatky o trendoch v potravinách a spotrebiteľskom správaní, vďaka ktorým bude v roku 2023 viac ľudí zaraďovať rastlinné stravovanie do svojho denného jedálnička.

Woman browsing the fruit and veg in a supermarket
  1. Chutná rastlinná strava

  2. Klimatické aspekty ovplyvňujúce nákupné rozhodnutia

    Spotrebitelia si čoraz viac uvedomujú vplyv potravinárskeho priemyslu na životné prostredie a berú to do úvahy pri nákupnom správaní. Stále viac značiek bude komunikovať:

    • Transparentnosť ingrediencií. Globálne a lokálne značky budú transparentné ohľadom toho, ktoré ingrediencie používajú a prečo.
    • Značky, ktoré dávajú do kontextu rastlinnú stravu a jej vplyv na klímu. V roku 2022 bol The Vegetarian Butcher menovaný najudržateľnejšou značkou Sustainable Brand Index. Táto nezávislá štúdia značiek ocenila, akým spôsobom The Vegetarian Butcher komunikuje svoje poslanie a dopad. To zahŕňalo ocenenie správy o dopade. TVB tiež vyvinul "kalkulačku vplyvu", ktorá spotrebiteľom umožňuje vypočítať svoj vlastný pozitívny vplyv, keď prejdú na rastlinnú stravu.
  3. Inovatívne príchute a formáty

    Podľa výskumu spoločnosti Insites Consultingchce 50 % lexitariánov držať krok s najnovšími potravinárskymi trendmi. Zaujímavé je, ako vnímajú svoj jedálniček. Nevnímajú to ako obmedzovanie sa. Skôr to vidia ako objavovanie a skúšanie nových vecí.

    Pre nás je to výzva na to, aby sme aj naďalej uvádzali na trh širokú ponuku rastlinných alternatív, ale aj lahodné rastlinné zmrzliny s vysoko kvalitnými ingredienciami a novými príchuťami.

    Ovocné a orechové príchute v zmrzlinách.

    Naši konkurenti sa zameriavajú na čokoládové, karamelové a orechové príchute, ale Magnum v týchto príchutiach pôsobí už dávno. Má ocenenie od organizácií, ako napríklad PETA, ktoré uznávajú naše odborné znalosti v oblasti ingrediencií a chutí. Väčšina produktov prechádza približne tromi chuťovými testami, ale pri rastlinných produktoch robíme viac ako 30, aby sme zaistili najlepší variant, ktorý bude chutiť najviac.

    Rastlinné a živočíšne produkty uvádzané na trh v tandeme. „V minulosti, keď sme uviedli na trh mliečny a rastlinný variant zmrzliny, tím pre každý variant vytvoril samostatnú kampaň. Teraz ich už uvádzame spoločne. Spotrebitelia stále častejšie očakávajú, že im budú ponúkané mliečne a rastlinné varianty zároveň. Zameriavajú sa na to, čo vždy milovali a hľadali v našich zmrzlinách - chuť, zážitok a pôžitok.“

    Mini formáty, ktoré poskytujú malé potešenie. Spotrebitelia si stále chcú dopriať lahodnú zmrzlinu, ale v rozumnej miere. Preto je ponuka miniformátov pre nás prioritou. Príkladom sú Magnum Vegan Minis, ktoré sme redstavili počas Veganuary 2022.

    Rastlinné dobroty The Vegetarian Butcher naďalej vyvíjajú inovatívne formáty, ktoré poskytujú šťavnatosť a textúru mäsa, ale sú úplne rastlinné.

Späť hore