Prejsť na Obsah

Na čele ďalšej éry logistiky: priama expedícia pre dosiahnutie efektívnosti

Publikované:

Náš nový model „priamej expedície“ výrobkov z našich tovární k maloobchodným zákazníkom pomáha zlepšovať efektívnosť našej logistickej prevádzky. Tu vysvetľujeme, aké výhody prináša a kde ho zavádzame.

Fľaše Persil Wonder Wash na výrobnej linke.

Premýšľali ste niekedy o tom, akú vzdialenosť precestujú naše výrobky z továrne na regál?

Z miesta výroby sa zvyčajne presunú na miesto predaja prostredníctvom distribučných centier (DC). Nákladné vozidlá vyzdvihnú palety s výrobkami v jednej z našich tovární a zložia ich v DC, kde sa vyložia, roztriedia a uskladnia. Keď potom prijmeme objednávku, vychystajú sa, naložia na ďalšie nákladné vozidlo a odošlú sa maloobchodníkovi.

Je množstvo dôvodov, prečo tento model funguje. Vo väčšine prípadov si zákazník napríklad objedná kombináciu výrobkov spoločnosti Unilever – čistenie a pranie, výživu, kozmetiku a osobnú starostlivosť – ktoré pochádzajú z rôznych tovární. DC ich všetky uskladní v obrovskom sklade, potom ich vychystá, zabalí a odošle ako jednu zásielku.

Za určitých okolností však môžeme tento proces ešte viac zefektívniť prostredníctvom „priamej expedície“. V takom prípade distribuujeme priamo z továrne k zákazníkovi.

Biely kamión idúci po diaľnici.

Pridaná hodnota priamej expedície

Tento model vo zvýšenej miere zavádzame v celej našej logistickej sieti, pretože prináša mnoho výhod.

Po prvé, je rýchlejší. Zákazník zadá objednávku a my mu ju doručíme priamo, čím sa vyhneme potrebe nakládky, vykládky a uskladnenia výrobkov v samostatnom DC.

Neustále skracuje vzdialenosť, ktorú naše nákladné vozidlá prejdú, pretože absolvujeme jednu cestu do lokality koncového zákazníka, a nie do DC a potom k zákazníkovi. Tým sa šetrí palivo a následne aj súvisiace emisie skleníkových plynov. Tiež sa redukuje počet styčných bodov, čo v konečnom dôsledku zvyšuje nákladovú efektívnosť.

Priama expedícia je pre nás spôsob, ako zvýšiť efektívnosť nášho koncového dodávateľského reťazca a pomôcť dosiahnuť úspory nákladov a aspekty udržateľnosti nášho akčného plánu rastu.

Michael O’Connor, manažér pre globálnu stratégiu a dlhodobé plánovanie dodávateľského reťazca v oblasti starostlivosti o domácnosť

„Skracuje dobu jazdy a vzdialenosť, znižuje našu uhlíkovú stopu a zároveň zabezpečuje vynikajúce služby pre našich zákazníkov. Je to výhodné pre nás aj pre našich maloobchodníkov.“

Rýchle zavádzanie

Životaschopnosť priamej expedície spočíva v odosielaní celých zásielok len jedného alebo dvoch radov výrobkov z jedného závodu, takže vyhovuje našim najväčším zákazníkom. Vyhovuje aj našim výrobkom starostlivosti o domácnosť, pretože sú zvyčajne objemnejšie. Maloobchodný partner si tak napríklad môže naraz objednať toľko škatúľ alebo fliaš pracieho prášku, že by zaplnili celé nákladné vozidlo.

Tento model sa už v rôznej miere uplatňuje po celom svete. V súčasnosti je najviac tovární, ktoré tento model využívajú, v Latinskej Amerike a v južnej Ázii. V niekoľkých najbližších rokoch máme v pláne zvýšiť portfólio našich najväčších tovární a výrazne budovať infraštruktúru a kapacity, a to veľkými projektmi, ktoré v súčasnosti prebiehajú v Európe, severnej Ázii, Indonézii a juhovýchodnej Ázii.

„Ide o to nájsť to, čo je pre každého zákazníka najlepšie, a podľa toho prispôsobiť riešenie, či už ide o priamu expedíciu alebo tradičný model,“ dodáva Michael.

„Neustále vyhodnocujeme ďalšie lokality a trasy po celom svete a tam, kde to má zmysel, ich rýchlo zavádzame. Každá, ktorú pridáme na zoznam, je ďalším krokom k tomu, aby sa naša logistická prevádzka stala efektívnejšou, produktívnejšou a udržateľnejšou.“

Späť hore