Pred piatimi mesiacmi sa pozornosť celého sveta zamerala na chorobu Covid-19. A právom. Išlo, respektíve ide, o životy. Celosvetová pandémia však upozadila tému ešte väčšie a stále prítomné hrozby pre celú ľudskú populáciu: tému klimatickej krízy.

Všetci musíme pokračovať v začatom úsilí. Preto spoločnosť Unilever stanovila nové opatrenia a záväzky na zlepšenie prosperity planéty skrze ešte rozhodnejšie kroky v boji proti zmene klímy, na ochranu a obnovu prírody a v záujme zachovania zdrojov pre budúce generácie. Spoločnosť do roku 2039 zníži u všetkých svojich produktov čisté emisie na nulu. Bude tiež podporovať novú generáciu farmárov a drobných poľnohospodárov a spolupracovať s nimi, viesť programy na ochranu a obnovu lesov, pôdy a biodiverzity a bude spoločne so štátmi a organizáciami pracovať na zlepšení prístupu k vode komunitám, ktoré trpia jej nedostatkom.

S cieľom urýchliť naplnenia týchto opatrení budú značky spoločnosti Unilever spoločne investovať jednu miliardu euro do nového Fondu na ochranu klímy a prírody. Prostredníctvom tohto fondu sa v nasledujúcich desiatich rokoch prijmú opatrenia, ktoré majú najväčší vplyv. Projekty budú smerovať na obnovu krajiny, zalesňovanie, zachytávanie uhlíka, na ochranu voľne žijúcich živočíchov a ochranu vody. Tieto nové iniciatívy nadväzujú na už prebiehajúcu skvelú prácu. Napríklad značka Ben & Jerry 's podporuje iniciatívu na zníženie emisií skleníkových plynov z mliečnych fariem a Knorr podporuje poľnohospodárov v udržateľnejším výrobu surovín.

Alan Jope, globálny riaditeľ spoločnosti Unilever, k záväzkom dodáva: "Zatiaľ čo sa svet vysporiadava s ničivými dôsledkami pandémie Covid-19, nesmieme zabúdať, že nás všetkých aj naďalej ohrozuje klimatická kríza. Zmena klímy, degradácia prírody, úbytok biodiverzity, nedostatok vody - všetky tieto problémy sú prepojené a musíme ich riešiť súčasne. Pritom si musíme uvedomiť, že klimatická kríza nedopadá len na životné prostredie, ale aj na spôsob nášho života a práce. Ako firma si uvedomujeme našu zodpovednosť a chceme napomôcť k riešeniu tejto krízy - ako spoločnosť aj prostredníctvom našich značiek. "

Boj so zmenou klímy

Nové záväzky spoločnosti Unilever stavia na vedeckých poznatkoch a zahŕňajú tieto body:

  • Do roku 2030 nebude produkcie firmy Unilever vytvárať akékoľvek uhlíkové emisie. Uhlíkovú stopu vytváranú v priebehu životného cyklu produktov, zníži Unilever o polovicu.
  • Do roku 2039 chce spoločnosť Unilever znížiť na nulu všetky emisie spojené so svojimi produktmi, a to v celom ich životnom cykle.

Aby sme tento cieľ dosiahli 11 rokov pred dátumom stanoveným Parížsku dohodou, musíme spolupracovať s partnermi v celom hodnotovom reťazci a spoločne znižovať množstvo emisií skleníkových plynov. Dáme preto prednosť budovanie partnerstiev s dodávateľmi, ktorí sa zaviazali dodržiavať vlastné ciele založené na vedeckých poznatkoch.

Veríme, že sa akcelerátorom v globálnom závode ústrety nulovým emisiám stane transparentnosť ohľadom uhlíkovej stopy. Našou ambíciou je informovať o uhlíkovej stope každého produktu, ktorý predávame. Za týmto účelom vytvoríme systém, v ktorom budú naši dodávatelia na každej faktúre uvádzať uhlíkovú stopu poskytnutého tovaru a služieb. Zároveň budeme vytvárať partnerstvá s ďalšími firmami a organizáciami a štandardizovať zhromažďovania, zdieľania a poskytovania týchto dát.

Ice capped mountains sit behind a lake. The reflection of the mountains is mirrored in the lake

Photo by Unilever employee, Ina Blatt

Ochrana a obnova prírody

V rámci Unilever plánu trvalo udržateľného rozvoja (USLP) dosiahla spoločnosť Unilever počas desiatich rokov stavu, v ktorom získava 89% surovín zo zdrojov, certifikovaných celosvetovo uznávanými štandardmi ako trvalo udržateľné. V rámci USLP Unilever taktiež dlhodobo podporoval programy, zaoberajúca sa kvalitou vody a rizikami spojenými s vodou v oblastiach, kde má svoje výrobné závody. Snahy spoločnosti v týchto oblastiach týmito krokmi nekončí:

  • Do roku 2023 dosiahne spoločnosť Unilever takého dodávateľského reťazca, ktorý bude úplne nezávislý od odlesňovaných oblastiach.
  • Do roku 2030 zavedie programy zamerané na vodné hospodárstvo vo viac ako stovke lokalít.
  • Do roku 2030 chce spoločnosť dosiahnuť úplné biodegradability všetkých zložiek v jej produktoch.

Do roku 2023 dosiahneme dodávateľského reťazca bez odlesňovania. Za týmto účelom zvýšime sledovateľnosť a transparentnosť používaním nových digitálnych technológií, ako je satelitné monitorovanie, geolokačná sledovanie a blockchain, čím zrýchlime zapojenie drobných poľnohospodárov, zmeníme prístup k získavaniu derivátov a budeme významne investovať do zariadenia na frakcionáciu derivátov.

Spoločnosť Unilever chce navyše pomôcť aj s obnovou prírody. Za týmto účelom podporí novú generáciu ekologických farmárov a drobných poľnohospodárov, ktorí svojím spôsobom poľnohospodárstva prírodu chráni a starajú sa o ňu. Pre všetkých svojich dodávateľov spoločnosť tiež zaviedla priekopnícky Kódex regeneratívneho poľnohospodárstva. Tento nový Kódex nadväzuje na náš súčasný Kódex udržateľného poľnohospodárstva, ktorý je všeobecne považovaný za najlepší v našom odvetví a obsahuje podrobnosti o poľnohospodárskych postupoch, ktoré pomáhajú sa znovuvytvářením kritických zdrojov.

Pridáme sa tiež k iniciatíve 2030 Water Resources Group vedené Svetovou bankou, aby sme prispeli k transformačnej zmene a budovanie odolnosti v oblasti hospodárenia s vodou na kľúčových trhoch trpiacich nedostatkom vody, ako sú India, Brazília, Južná Afrika, Vietnam alebo Indonézia.

Aby sme ďalej chránili vodné zdroje, usilujeme aj o to, aby bol obsah našich produktov do roku 2030 biologicky rozložiteľný, čím by sme minimalizovali ich vplyv na vodu a vodné ekosystémy. Hoci niektoré zo zložiek, ktoré v súčasnej dobe používame, nemajú žiadne biologicky rozložiteľné alternatívy, budeme spolupracovať s partnermi na podpore inovácií a nájdenie riešenia, ktoré nám pomôžu dosiahnuť naše ambícií.

"S ohľadom na aktuálny stav planéty musíme bezodkladne podniknúť jasné kroky k tomu, aby sme zastavili jej poškodzovaniu a obnovili jej zdravie. Vlani sme nastavili celofiremné plán zaoberajúci sa najviditeľnejším environmentálnym problémom, ktorý v odvetví spotrebného tovaru máme, a to plastovými obalmi. Je však najvyšší čas začať radikálne konať v celom rozsahu nášho biznisu a všade, kde pôsobíme. Robiť biznis udržateľne a spolupracovať na jeho štrukturálnych zmenách nebolo nikdy akutnější, "dodáva k záväzkom Michaela Franeková, riaditeľka spoločnosti Unilever pre Česko a Slovensko.

Rise for Climate march in San Francisco

Vraciame planéte jej prosperitu

Globálne reakcie na Covid-19 nám ukázala, ako rýchlo sme ako globálna spoločnosť schopní konať. Videli sme, koľko dramatických zmien môžeme vykonať, keď pochopíme, čo je v stávke, a keď sa ľudia spoja s tým, na čom im naozaj záleží.

Aj v pokračujúcom boji s pandémiou musíme zintenzívniť a zrýchliť naše snahy o riešenie dvoch najväčších výziev, ktorým v súčasnosti čelíme: klimatické krízu a sociálnej nerovnosti. A k tomu je potrebné úsilie nás všetkých. Nie len štátov, firiem a mimovládnych organizácií. Ale každého obyvateľa planéty Zem.

Ak vám záleží na rozvoji ľudstva a ochrane zdrojov na Zemi, musíte na klimatické zmeny reagovať so všetkou vážnosťou.

Prostredníctvom našich nových záväzkov chceme pre obnovu prosperity našej planéty robiť ešte viac. A ak si niekto myslí, že to nie je zmysluplná ambície, opýtali by sme sa len ...

Na aké planéte žijete?

Na začiatok

SOCIÁLNE SIETE

Vždy sa radi spojíme s tými, ktorí majú záujem o udržateľnú budúcnosť.

KONTAKTY

Spojte sa so spoločnosťou Unilever a tímom špecialistov alebo nájdite kontakty po celom svete.

Kontaktujte nás