Rast biznisu
Na rastu sa v priebehu roka podieľali predovšetkým kľúčové značky, ako sú Dove či Axe, kategória Personal Care (osobnej starostlivosti) rozšírila svoj rad prestížnych značiek pomocou akvizícií – pridali sa k nám značky, ako sú Dermalogica, Murad, Kate Somerville alebo REN.
Čo sa týka kategórie Food (potravín), darilo sa nám v oblasti dehydratovaných výrobku a dresingov a darilo sa taktiež divízii Food Solutions, ktorá zásobuje profesionálnych zákazníkov z oboru hotelových a reštauračných služieb , či cateringu. Kategória Home Care (starostlivosti o domácnosť) si vylepšila profitabilitu a rozšírila svoj biznis. Pokiaľ ide o kategóriu Refreshment (občerstvenia), zaznamenali sme výrazný rast zmrzliny a posilnili sme naše maloobchodné operácie v oblasti zmrzliny i čajov vytvorením organizácie, ktorej úlohou bolo vylepšiť našich 1 100 predajní, od predajní značky čajov T2 až po predajne kopčekovej zmrzliny Ben & Jerry’s.
“V roku 2015 sme s potešením potvrdili náš neochvejný záväzok k vyrovnanému rastu.”
Paul Polman, CEO
Prelomové inovácie
Špeciálne antiperspiranty v spreji DRY SPRAY značiek Dove, Rexona a Axe boli vítanou odpoveďou na dopyt spotrebiteľov v severnej Amerike – dopyt po čistejších a suchších deodorantoch. Značka Knorr zareagovala na rastúci dopyt po autentickejších a čerstvých prírodných potravinách z udržateľných zdrojov. To, ako spotrebitelia prijali produkt Comfort Intense – vysoko koncentrovanú aviváž – predčilo očakávania. K inováciám v oblasti zmrzliny patrilo Magnum Pink & Black a rada Ben & Jerry’s Cookie Core, v rámci kategórie čajov sme uviedli čajové kapsle v Európe a vo Francúzsku i náš automat na čajové kapsle T.O od Liptonu.
Míľniky v udržateľnosti
V priebehu roku 2015 sme podnikli niekoľko významných krokov v rámci plnenie nášho Plánu udržateľného rozvoja. Napríklad sme po osemročnom investičnom programe dosiahli cieľ, že všetky čaje Lipton vo vrecúškach pochádzajú z plantáží nesúcich certifikát Rainforest Alliance. V marci 2015 sme oznámili, že pôvod všetkého palmového oleja nakupovaného pre európsky a austrálsky trh do kategórie potravín, je možné dohľadať až k certifikovaným udržateľným plantážam. Tiež sme sa stali prvou spoločnosťou vydávajúcou podrobnú, samostatnú správu o ľudských právach.
Hľadajme príležitosť v rýchlosti zmien
Na otázku, v čom vidí v budúcnosti najväčšiu príležitosť, výkonný riaditeľ Paul Polman v správe odpovedal: "Ukázať, že sme schopní aj naďalej rozvíjať portfólio značiek s tou správnou kombináciou globálnej a lokálnej účasti a za podpory organizačnej štruktúry, ktorá je dostatočne odolná, aby ustála otrasy, a zároveň dostatočne agilná, aby dokázala reagovať na rýchlo sa vyvíjajúce trendy."