
Keďže sa očakávania spotrebiteľov ohľadom našich produktov a značiek neustále vyvíjajú, pracujeme na tom, aby sme splnili ich požiadavky napriek mnohým ťažkostiam ako narušenie dodávateľských reťazcov, inflácia a dopady klimatickej krízy.
Digitalizácia nám umožňuje reagovať na všetky tieto výzvy tým, že otvárame úplne nové úrovne spolupráce, schopností a zamerania na spotrebiteľov.
Výskumné tímy spoločnosti Unilever inovujú už viac ako 100 rokov, aby vytvorili vynikajúce značky a produkty. Dnes nás naši odborníci udržujú na čele tohto procesu tým, že aplikujú najnovšie digitálne technológie na náš prístup „objav – dizajn – implementácia“.
Meníme ako objavujeme
Objavujeme nové ingrediencie a nové vednecké postupy, ktoré si pred AI nikto nedokázal predstaviť.
Vďaka AI sme zistili veľa o ľudskej biológii a o tom, ako telo interaguje s naším mikrobiómom. To by nebolo možné bez prístupu k rozsiahlym dátam, strojovému učeniu a vysoko výkonným výpočtom. AI umožňuje spracovať tieto dáta rýchlo a efektívne pomocou prepojení, ktoré by ľudský mozog sám nikdy nebol schopný dosiahnuť.
A spojením toho najlepšieho z oblasti technológií, dát a ľudí dokážeme identifikovať a predpovedať spotrebiteľské trendy ešte predtým, než k nim dôjde.
Pokrok v dizajne
Aby sme premenili potreby ľudí na udržateľné, špičkové inovácie mapujeme, modelujeme a experimentujeme virtuálne, navrhujeme a simulujeme procesné toky predtým, než sa tieto inovácie začnú vyrábať vo veľkom meradle v našich fabrikách po celom svete.
Tento spôsob navrhovania produktov „in-silico“ (pomocou výpočtových modelov) nám umožňuje pochopiť účinok a interakciu zlúčenín v zložení našich produktov. Určuje, ako sa naše formulácie vyvíjajú, reagujú a dokonca ako sa biologicky rozkladajú. Je to postup rýchlejší a efektívnejší ako kedykoľvek predtým vďaka virtuálnym simuláciám.
Vďaka in-silico môžeme počas niekoľkých sekúnd otestovať milióny kombinácií receptúr, čo nám pomáha navrhovať produkty tak, aby vyhovovali regionálnym chuťovým preferenciám. Napríklad s Hellmann's vyrábame rôzne varianty našej majonézy pre britský trh a odlišné varianty pre amerických spotrebiteľov.
Je to tiež kľúčom našej práce na testovaní bez zvierat. Nesúhlasíme s tým, že testovanie na zvieratách je nevyhnutné na zaistenie bezpečnosti našich produktov alebo zložiek v nich, a podporujeme výzvy na celosvetový zákaz zákaz testovania kozmetiky na zvieratách do roku 2023. Spolupracujeme s vládnymi orgánmi, mimovládnymi organizáciami a našimi dodávateľmi po celom svete na podporu a zviditeľnenie používania prístupov, ktoré nevyužívajú zvieratá. Pomocou umelej inteligencie je možné predvídať reakciu biologického procesu, keď je koža vystavená určitým chemikáliám alebo prísadám. Ak máme tieto nástroje a budeme ich využívať, testovanie na zvieratách bude neopodstatnené.
Transformácia implementácie
Kombinujeme dáta z oddelenia výskumu a vývoja a dodávateľského reťazca s výrobnými simuláciami, aby sme optimalizovali spôsob, akým uvádzame naše produkty pre 3,4 miliardy spotrebiteľov po celom svete. Vďaka tomu, že dokážeme rýchlejšie reagovať na trendy a zmeny na trhu v reálnom čase, môžeme zefektívniť naše inovácie a zatraktívniť ich rozsah rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.
Nestačí však len navrhnúť účinnejšie produkty. Musíme inovovať zodpovedným, do budúcnosti vhodným a udržateľným spôsobom, aby sme aj naďalej uspokojovali potreby našich spotrebiteľov a zároveň chránili planétu pre budúce generácie spotrebiteľov.
Alberto Prado, vedúci oddelenia digitálnych technológií a partnerstiev spoločnosti Unilever R&D, hovorí: „Pevne verím, že veda a technológie budú zohrávať ústrednú úlohu pri pomoci pri inováciách pre lepšiu budúcnosť. Kombinácia digitálnych technológií a špičkovej vedy umožňuje našim tímom napredovať vo svojich odboroch nie o roky, ale o desaťročia."
Zlepšenie prevádzkovej efektivity
Umelú inteligenciu používame na identifikáciu alternatívnych zložiek, ktoré môžu posilniť odolnosť nášho dodávateľského reťazca, urobiť naše receptúry udržateľnejšími a nákladovo efektívnejšími.
Keď optimalizujeme dizajn a výrobné procesy pomocou virtuálnych simulácií, automatizujeme pracovné postupy a robíme rozhodnutia založené na údajoch, dosiahneme vyššiu efektivitu našej práce. To šetrí čas našim odborníkom, ktorí sa môžu sústrediť na dôležité a inovatívne činnosti.
„Už niekoľko rokov rozširujeme využívanie digitálnych technológií, aby sme mohli pracovať rozumnejšie,“ hovorí Alberto. „Prevratné digitálne nástroje, ktoré dnes používame, posilňujú naše poznatky a schopnosti podporovať inovácie, zmeny zloženia produktov, vedecké objavy a zjednodušenie portfólia. A to sme len na začiatku toho, čo sa dá s týmito nástrojmi robiť.
„Digitalizácia nám pomáha byť oveľa efektívnejší pri plnení požiadaviek spotrebiteľov, ale aj planéty, ktoré zohľadňujeme pri vytváraní udržateľných produktov.“
Tajomstvo, ako pomôcť suchej pokožke regenerovať
Prostredníctvom analýzy údajov založenej na umelej inteligencii sme skúmali mikróbiom – viac ako 100 biliónov mikróbov v našom tele, na ňom a okolo neho – a jeho úlohu pri stimulácii nášho imunitného systému a udržiavaní zdravej pokožky. Zistili sme, ako je možné populáciu kožného mikrobiomu a kožných ceramidov zvládnuť pomocou produktov, ktoré pomáhajú riešiť problémy s kvalitou a hydratáciou pokožky.
Aby sme pochopili interakcie medzi mikrobiómom a vonkajšími vplyvmi, museli sme sa ponoriť do 12 TB dát a extrahovali sme jedinečné poznatky. Tieto znalosti sme využili pri vývoji našich každodenných produktov, ako sú Dove a Vaseline, aby sme vytvorili revolučnú, patentovanú technológiu, ktorá spotrebiteľom na mieru sadne a poskytne im starostlivosť, ktorú práve potrebujú.
Dezodorant poháňaný umelou inteligenciou
Axe A.I. Body Spray bol vyvinutý s využitím 46 terabajtov dát, 6 000 ingrediencií a 3,5 milióna potenciálnych kombinácií vôní, aby vytvoril jednu jedinečnú vôňu.
Nová limitovaná edícia vône bola vyvinutá tak, aby využila fascináciu generácie Z svetom technológií a kryptomien a vniesla vzrušenie do kategórie dezodorantov.
Produkt sme vytvorili v spolupráci so švajčiarskou spoločnosťou Firmenich, ktorá skombinovala modelovanie, predikciu a optimalizáciu receptúr s odbornými znalosťami Axe v oblasti spotrebiteľských trendov, aby prišla s jedinečnou kombináciou vôní.
Spôsob, akým zlepšujeme nutričnú kvalitu našich produktov
Aby sme ľuďom pomohli vychutnať si zdravšiu stravu, neustále zlepšujeme nutričnú kvalitu nášho portfólia potravín a nápojov po celom svete znižovaním cukru, soli a nasýtených tukov a taktiež obohacovaním našich produktov o mikroživiny.
Viac ako desať rokov používame náš vlastný model profilovania živín na posúdenie ich úrovne a dopadu našich produktov na zdravie. Existuje však mnoho ďalších modelov, ktoré sa používajú po celom svete a často dochádzajú k rôznym záverom. To sme vyriešili tým, že zároveň s naším modelom používame šesť ďalších.
Naše digitálne schopnosti boli kľúčom k dosiahnutiu tohto cieľa, ktorý sme si stanovili splniť za krátky čas. Boli sme tak schopní vyhodnotiť viac ako 600 000 údajov o zložkách a receptúrach všetkých našich produktov po celom svete.
Inteligentné mrazničky robia radosť milovníkom zmrzliny
V našom out-of-home zmrzlinovom biznise používame stále viac dát z miliónov mrazničiek, ktoré máme po celom svete. To nám umožňuje sledovať kvalitu dodávaných produktov a tiež zabezpečiť, aby obchod ponúkal optimálny sortiment produktov, o ktorých vieme, že ich miestni zákazníci chcú.
Tieto "inteligentné mrazničky" identifikujú, keď zásoby konkrétneho produktu v mrazničkách dochádzajú a odošlú správu tímu obchodu, ktorá navrhne množstvo na objednanie. Tie sú potom odosielané automaticky, čo významne znižuje pravdepodobnosť toho, že obchodu dôjdu zásoby.