Bratislava, 30. mája 2023 - Svet sa mení. Umelá inteligencia (AI) ukazuje, že dokáže vykonávať príkazy s nevídanou presnosťou a rozsahom. Stáva sa kľúčom k vytváraniu nových produktov a služieb, ktoré nielen zlepšujú náš život, ale aj riešia naše najťažšie problémy. V oblasti osobnej starostlivosti môže AI pomôcť vytvoriť nové produkty. Napríklad vytvoriť vegánske rúže bez karmínu, vyvinúť výživnú starostlivosť o vlasy na lepšie udržanie farby alebo vytvoriť vôňu bez zásahu človeka. Spoločnosť Unilever na to využíva aj roboty s umelou inteligenciou vo svojom výskumnom centre v Anglicku, čo jej umožňuje vyrábať nové výrobky rýchlo, efektívne a udržateľnejšie.
Fenomény umelej inteligencie a strojového učenia pomaly zaplavujú svet. Kto by nechcel využívať pozitíva zjednodušenej práce bez námahy? Vývoj umelej inteligencie má potenciál poskytnúť svetu lepšie vzdelávanie, efektívnejšie poľnohospodárstvo a hospodárstvo či produktivitu. Zmeny k lepšiemu možno nebudú také globálne, ale môžete ich vidieť v každodennom živote. Spoločnosť Unilever sa môže pochváliť jej využitím vo svojom inovatívnom výskumnom centre, kde vyvíja kozmetické výrobky s využitím najnovších technológií. Jedným z kľúčových prvkov výskumu a vývoja je využívanie umelej inteligencie, ktorá spoločnosti umožňuje vytvárať jedinečné výrobky, ako sú rúže s vegánskym karmínom alebo dezodorant vytvorený zo 64 terabajtov dát.
Tieto výrobky sú v predaji aj na Slovensku. Nová jedinečná vôňa limitovanej edície dezodorantu a sprchového gélu Axe A.I. bola vytvorená výlučne pomocou umelej inteligencie s využitím pokročilých algoritmov, strojového učenia, neurónových sietí a presného kódu analýzou 64 terabajtov dát, 6 000 zložiek a 3,5 milióna potenciálnych kombinácií vôní. Ďalším príkladom využitia moderných technológií je inovatívna starostlivosť o vlasy TRESemmé s produktovým radom Colour radiance, ktorý posilňuje povrch farbených vlasov, aby sa lepšie zachovala farba vo vlasovom vlákne. Strojové učenie tu bolo použité na analýzu rôznych vlastností vlasov a klasifikáciu rôznych typov vlasov. Na základe týchto analýz boli vytvorené produkty špeciálne navrhnuté pre jednotlivé typy vlasov s cieľom zachovať dlhotrvajúcu farbu.
Inovatívne prístupy vytvorené umelou inteligenciou umožňujú spoločnostiam prinášať nové riešenia, ktoré v mnohých aspektoch zlepšujú každodenný život. Napríklad spoločnosť Unilever využíva automatizované roboty na optimalizáciu procesov, ako aj rozšírenú realitu na analýzu výrobných procesov, čo umožňuje efektívnejšie riadenie a zníženie výrobných nákladov. Umelá inteligencia už poskytla udržateľné riešenie pri výbere zložiek pri vývoji úplne vegánskeho červeného rúžu. Bežné červené rúže zvyčajne obsahujú svoje ikonické farbivo - karmín, ktorý sa získava z rozomletých chrobákov. Umelá inteligencia pomohla analyzovať farebné kombinácie a simulovať viac ako milión experimentov, ktoré by boli potrebné na vývoj nového výrobku na vegánskej báze.
Ďalším príkladom, kde umelá inteligencia pomáha, je ekológia na úrovni výberu surovín. Dokáže vytvoriť transparentné dodávateľské reťazce, ktoré menej zaťažujú planétu. Sofistikovanejšie smerovanie surovín môže napríklad zabrániť aj odlesňovaniu. Moderné technológie dokážu v reálnom čase lokalizovať pôvod surovín, napríklad palmového oleja, a zistiť, či ich ťažba vedie k odlesňovaniu. Umelá inteligencia sa vyvíja veľmi rýchlo. Nové programy a funkcie, ktoré ju využívajú, budú naďalej pribúdať a tie existujúce sa budú zdokonaľovať. Je len otázkou, v čom môže umelá inteligencia v budúcnosti pomôcť.
O spoločnosti Unilever
Spoločnosť Unilever je jedným z popredných svetových dodávateľov kozmetických výrobkov, výrobkov osobnej starostlivosti a výrobkov pre domácnosť, ako aj potravín a zmrzliny s predajom vo viac ako 190 krajinách a s výrobkami, ktoré denne používa 3,4 miliardy ľudí. Zamestnávame 127 000 ľudí a v roku 2022 sme dosiahli tržby vo výške 60,1 miliardy eur. Približne 400 značiek nájdete v domácnostiach po celom svete, vrátane ikonických globálnych značiek, ako sú Dove, TRESemmé, Rexona, Axe, Hellmann's, Knorr, Magnum, Domestos, Savo a Surf, a ďalších značiek, ako sú Seventh Generation a The Vegetarian Butcher.
Našou víziou je byť globálnym lídrom v oblasti udržateľného, zodpovedného a progresívneho podnikania. Unilever Compass, naša stratégia udržateľného podnikania, je hnacím motorom našej výkonnosti a udržateľného a zodpovedného rastu. Zameriava sa na aktuálne výzvy súčasnosti, najmä v sociálnej a environmentálnej oblasti.
Spoločnosť Unilever bola založená v roku 1930 a svoju slovenskú dcérsku spoločnosť založila v roku 1993. Spoločnosť Unilver zamestnáa v Českej republike a na Slovensku 330 ľudí.
Viac informácií o Unileveri a našich značkách nájdete na www.unilever.com a www.unilever.sk
Kontakty pre médiá
Unilever
Lucie Kotalová
External Communications & Public Affairs Lead Czech & Slovak Republic
E-mail: lucie.kotalova@unilever.com
Tel.: +420 725 721 469