Prejsť na Obsah

Spoločnosť Unilever sprístupní svoje patenty zmrzlinárskemu priemyslu, aby pomohla znížiť emisie z mrazákov na zmrzlinu

Publikované:

Priemerná doba čítanie: 2 minúty

Spoločnosť Unilever oznámila, že po dvoch úspešných pilotných projektoch zameraných na zvýšenie teploty mraziacich boxov na distribúciu zmrzliny, poskytne zmrzlinárskemu priemyslu bezplatnú nevýhradnú licenciu na 12 patentov na reformuláciu.

A selection of Magnum, Cornetto and Ben & Jerry’s in a freezer cabinet.

Prístup k týmto patentom pomôže priemyslu reformulovať zmrzlinové výrobky, ktoré zostanú stabilné aj pri vyššej teplote -12 °C, a nielen pri súčasnej priemyselnej norme -18 °C. Dúfame, že sprístupnením týchto patentov ostatným výrobcom zmrzliny sa odvetvie posunie k energeticky účinnejším mraziacim boxom na celom svete.

Spoločnosť Unilever minulý rok oznámila svoju ambíciu zvýšiť teplotu svojich mraziacich boxov na zmrzliny a zároveň zabezpečiť rovnakú kvalitu zmrzliny aj zážitkov pre spotrebiteľov. Odvtedy výskum uskutočnený v Colworthe, v globálnom centre výskumu a vývoja zmrzliny spoločnosti Unilever, ako aj dva pilotné projekty v Nemecku, potvrdili zníženie spotreby energie o približne 25 % na mraziaci box pri vyššej teplote -12 °C, čo je lepšie pre životné prostredie a zároveň znamená, že prevádzka mrazákov je lacnejšia.

Andy Sztehlo, vedúci výskumu a vývoja zmrzliny v spoločnosti Unilever, povedal: „Sme radi, že môžeme urobiť ďalší krok v našej práci a zvýšiť teplotu v našich mraziacich boxoch na zmrzliny. Dúfame, že udelením bezplatnej nevýhradnej licencie na týchto 12 patentov na reformuláciu budú mať naši kolegovia a partneri z celého zmrzlinárskeho odvetvia prospech a budú pracovať na riešení emisií v celom odvetví. Veríme, že vďaka spolupráci môžeme znížiť vplyv chladiarenského reťazca na životné prostredie a zároveň naďalej dodávať zmrzlinové výrobky vynikajúcej kvality, ktoré naši spotrebitelia milujú."

Emisie z maloobchodných mrazákov na zmrzlinu predstavujú 10 % skleníkovej stopy hodnotového reťazca spoločnosti Unilever. V akčnom pláne spoločnosti Unilever na zmenu klímy (PDF 7.98 MB) sa uvádza plán spoločnosti na dosiahnutie jej klimatických cieľov, vrátane dosiahnutia nulových čistých emisií v celom hodnotovom reťazci do roku 2039 a vedecky podloženého cieľa znížiť do roku 2030 vplyv emisií svojich výrobkov na základe spotrebiteľského používania na polovicu v porovnaní s východiskovým rokom 2010.

Pokiaľ ide o mrazáky na zmrzlinu, tento prístup zahŕňa zníženie spotreby energie v mraziacich boxoch prostredníctvom inovácií hlavných technických komponentov (napr. kompresorov), a to vďaka programom, ktoré umožňujú dodávku elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov, čím sa zvyšuje teplota v mrazákoch.

„Zverejnené patenty nám umožnia znížiť emisie z tisícov mraziacich zariadení na Slovensku . V prvej fáze však musíme začať rokovania s vládou, partnermi a konkurenciou o legislatívnych požiadavkách na skladovanie mrazených krémov. Ide o dlhodobý projekt, ktorému veríme. Rozhodnutím spoločnosti Unilever podeliť sa o tieto patenty výrazne posúvame dopredu celý zmrzlinársky priemysel," hovorí Eva Kadlecová, vedúca oddelenia zmrzliny CR/SR v spoločnosti Unilever.

Dnes boli zverejnené medzinárodné prihlášky týchto patentov. Priemyselní partneri môžu kontaktovať IceCream.Reformulations@unilever.com , aby získali ďalšie informácie o získaní licencie.

Späť hore