1. Domov
  2. ...
  3. Tlačové správy
  4. Štedré Vianoce? Ako pre koho

Štedré Vianoce? Ako pre koho

Mladší doprajú menej

Počas vianočných sviatkov sa na nás zo všetkých strán sypú požiadavky na pomoc chorým, chudobným, na charitatívne príspevky pre sociálne slabšie skupiny. Zvykneme im v sviatočnej eufórii podľahnúť, alebo ich prehliadame? Podľa prieskumu spoločnosti Unilever sa zdá, že vôľa Slovákov prispievať na charitu pomaly klesá. Kým 20 percent respondentov nad 30 rokov potvrdilo, že na charitu prispieva pravidelne, pri dvadsiatnikoch a tínedžeroch je toto percento o polovicu nižšie. Štvrtina všetkých respondentov navyše potvrdila, že počas Vianoc vôbec necíti väčšiu mieru spolupatričnosti než počas roka.

Vyplýva to z online ankety spoločnosti Unilever, do ktorej sa v novembri 2010 zapojilo takmer 4000 respondentov z celého Slovenska. Anketa sa uskutočnila na Facebooku a internetových portáloch životného štýlu. Porovnala medzigeneračné rozdiely vo vianočných zvyklostiach Slovákov. Spoločnosť Unilever anketou nadviazala na tradíciu vianočných prieskumov, ktoré podporuje od roku 2006.

Charita – záležitosť celebrít?

Stane sa teda Slovensko v budúcom desaťročí krajinou bezohľadných? Podľa psychologičky PhDr. Pavly Nôtovej, PhD. to nie je jednoznačné. „Je prirodzené, že mladší ľudia sa menej zamýšľajú nad pomocou iným. Neveria, že svet a život nebude len ružový.

Na charitu prispievajú zvyčajne ľudia verejne známi, ktorých práca je spojená aj s touto oblasťou. Bežný mladý Slovák neuvažuje o charite v období, keď len začína budovať svoju pracovnú kariéru. Zvyčajne na to ani nemá prostriedky, čo sa však postupom času môže zmeniť. Sociálne cítenie je síce v tomto období silné, ale orientuje sa obvykle na reálnu praktickú pomoc ľudom v núdzi,“ tvrdí Nôtová.

Facebook – nové dejisko dobrých skutkov

Ľudia do 30 rokov hádžu v porovnaní s ostatnými menej drobných do klobúkov a zriedkavejšie sa zapájajú do zbierok, na Facebooku však o ich dobré skutky nie je núdza. Práve v tejto sociálnej sieti majú tínedžeri a dvadsiatnici najväčšie zastúpenie. Na Facebook stránkach venovaných vianočným sviatkom zdieľajú nielen postrehy, obľúbené skladby či recepty, ale zapájajú sa aj do aktivít súvisiacich s pomocou sociálne slabším. Okrem toho takmer 20 percent používateľov Facebooku využíva túto sieť aj na posielanie vianočných pozdravov.

Slovakia

Unilever Slovensko, spol. s r.o.
Karadžičova 10
821 08 Bratislava
Slovenská republika

T: +421 259 326 500
F: +421 259 326 400

veronika.kusikova@unilever.com

Zistite viac o týchto témach
Na začiatok

SOCIÁLNE SIETE

Vždy sa radi spojíme s tými, ktorí majú záujem o udržateľnú budúcnosť.

KONTAKTY

Spojte sa so spoločnosťou Unilever a tímom špecialistov alebo nájdite kontakty po celom svete.

Kontaktujte nás