1. Domov
  2. ...
  3. Tlačové správy
  4. Slováci si umývajú ruky, baktérie v MHD ich však netrápia

Slováci si umývajú ruky, baktérie v MHD ich však netrápia

Prieskum* spoločnosti Unilever, realizovaný v Slovenskej a Českej republike pri príležitosti Svetového dňa umývania rúk ( 15. októbra ), priniesol rad zaujímavých informácií o prístupe Slovákov k osobnej hygiene. Umývanie rúk považujú takmer všetci za veľmi dôležité, avšak zatiaľ čo po použití toalety si umyje ruky takmer každý slovenský občan, pätina respondentov si ruky neumyje po ceste v MHD.

Aj keď Slováci považujú umývanie rúk za veľmi dôležitú súčasť hygieny, situácie, ktoré umývanie rúk vyžadujú, už posudzujú rôzne. Najdôležitejšou chvíľou pre umývanie rúk je pre Slovákov použitie toalety. Vtedy si umyje ruky celých 99 % ľudí . Ďalšou činnosťou, po ktorej Slováci najviac lipnú na hygiene rúk (85 % ), je práca v záhrade, v dielni a pri ďalších podobných situáciách. Pohladenie domáceho maznáčika motivuje k umytiu rúk 78,7 % ľudí.

Najvýraznejší rozdiel vo vnímaní medzi Čechmi a Slovákmi je v podaní ruky cudziemu človeku. To motivuje k hygiene rúk len 28,8 % Čechov. Slováci sú v tomto prípade trochu uvedomelejší a ruky si umyjú v 40,3 % prípadov. Prekvapivé však je, že si takmer pätina respondentov v Slovenskej republike neumyje ruky po ceste v MHD, a to napriek tomu, že ide o jednu z najrizikovejších situácií pre zdravie.

" Prieskum ukázal , že si oba národy umývajú ruky zhruba 10x denne. Hoci by to bolo na mieste, obávam sa, že je realita iná a Slováci sa snažia ju tak trochu urobiť lepšou. Pravidelná hygiena rúk je jeden z najdôležitejších návykov v prevencii proti chorobám a skvelé je, že si to podľa prieskumu 92 % ľudí uvedomuje. Z našej strany je potrebné problematiku hygieny ľuďom viac komunikovať a posilniť tak medzi nimi povedomie o tom, ako sa ešte lepšie brániť proti baktériám," hovorí dermatologička MUDr. Klaudie Komárková.

Slováci najviac preferujú tekuté mydlo, takmer 87 % respondentov uviedlo, že ho používajú najčastejšie. Na druhom mieste je potom mydlo tuhé. Respondenti si v súvislosti s umývaním rúk ako prvú vybavili značku Dove. Ak Slováci mydlo nepoužijú, majú pre to rôzne dôvody. Jedným z nich je aj lenivosť, niektorí respondenti sa vyjadrili, že použiť mydlo trvá dlhšie, než si ruky len opláchnuť vodou.

"Značka Dove z prieskumu vyšla ako najčastejšie spomínaná v súvislosti s umývaním rúk, čo je pozitívnym znamením, že vyhovuje potrebám spotrebiteľov, ale aj záväzok do budúcna tieto vysoké štandardy napĺňať," hovorí Veronika Kúšiková, tlačová hovorkyňa spoločnosti Unilever.

* Prieskum prebiehal prostredníctvom internetového dotazníka CAWI na internetovom paneli agentúry STEM / MARK na počte 524 respondentov v ČR a 512 v SR

Slovakia

Unilever Slovensko, spol. s r.o.
Karadžičova 10
821 08 Bratislava
Slovenská republika

T: +421 259 326 500
F: +421 259 326 400

veronika.kusikova@unilever.com

Zistite viac o týchto témach
Na začiatok

SOCIÁLNE SIETE

Vždy sa radi spojíme s tými, ktorí majú záujem o udržateľnú budúcnosť.

KONTAKTY

Spojte sa so spoločnosťou Unilever a tímom špecialistov alebo nájdite kontakty po celom svete.

Kontaktujte nás