Svet ešte nikdy nemal jasnejšiu predstavu o sociálnych a environmenálnych výzvach, ktorým všetci čelíme.
Potreba konať nebola nikdy väčšia.
A my vieme, že budeme zohrávať dôležitú úlohu. Sme spoločnosťou značiek a ľudí s jasným poslaním: urobiť z udržateľnosti samozrejmosť.
Priekopnícke desaťročie
V roku 2010 sme spustili Unilever plán udržateľného rozvoja (USLP), ktorým sme si stanovili za cieľ dokázať, že udržateľnosť a úspešné podnikanie sú navzájom prepojené.
Počas desiatich rokov USLP sa svet zmenil. Problémy, ktoré nás inšpirovali konať, sa stali prevládajúcimi. Akcionári už nepovažujú záväzky v oblasti udržateľnosti za niečo pekne dopĺňajúce – oprávnene ich očakávajú ako minimum.
Veľmi veľa sme sa toho naučili. A hoci sme nie vždy všetko urobili správne, veríme, že sme ostali verní našej ambícii byť lídrami v udržateľnosti; poháňaní našim základným presvedčením, že značky so poslaním rastú; spoločnosti s poslaním pretrvávajú; a ľudia s poslaním prosperujú.
Sme si istejší než kedykoľvek predtým, že smer, ktorým ideme, je správny – pre nás a pre svet. A vyzbrojení skúsenosťami z nášho USLP sa chystáme vytvoriť hnutie, v ktorom sú naši dodávatelia, zákazníci a spotrebitelia súčasťou budovania lepšej budúcnosti.
Nový kontrakt – so spoločnosťou a s planétou
Teraz chceme posunúť naše podnikanie – a spôsob, akým sa podniká – ešte ďalej, než kedykoľvek predtým. Naša firemná stratégia Unilever Compass určuje, ako urobíme z tejto ambície realitu.
Compass stavia našich akcionárov do centra všetkého, čo robíme.
Posilňuje nespochybniteľný význam rešpektovania ľudských práv. A stanovuje ambiciózne akčné programy na riešenie najpálčivejších problémov našej doby, ktoré využívajú celý rozsah a vplyv našich značiek a idú ďalej a rýchlejšie rozpínaním časovo viazaných cieľov, ktoré vedú k pozitívnym zmenám.