Spoločne môžeme zmeniť spôsob podnikania vo svete
Pred desiatimi rokmi sme sa vydali na cestu, aby sme sa stali najudržateľnejšou spoločnosťou na svete.
Aby sme dokázali, že rast nemusí byť na úkor ľudí a planéty.
Aby sme ukázali, že podnikanie môže slúžiť k dobru – cez činy, nielen slová.
Dosiahli sme mnohé z našich cieľov, no iné sa nám dosiahnuť nepodarilo.
Po desiatich rokoch sa chceme podeliť, čo sme sa na tejto ceste naučili.
A toto poznanie staviame do centra novej, ešte ambicióznejšej stratégie.
Pohľad späť na priekopnícke desaťročie
V roku 2010 sme spustili Unilever plán udržateľného rozvoja (Unilever Sustainable Living Plan, USLP)
USLP zmenil pravidlá hry. V čase, keď väčšina podnikov vnímala udržateľnosť a podnikanie ako samostatné oblasti, my sme videli ich prepojenosť.
Nebol to plán pre udržateľnosť.
Bol to plán pre udržateľné podnikanie, ktoré bude dosahovať úspechy a rastu.
Pozreli sme sa na všetky aspekty nášho hodnotového reťazca a zamerali sa na náš prístup k veľkým cieľom, o ktorých sme vedeli, že sú v centre globálnej agendy trvalo udržateľného rozvoja, takzvaných Sustainable Development Goals (SDGs) od OSN.
Opatrenia v oblasti klímy. Rovnosť pohlaví. Zdravie a výživa pre miliardy ľudí. Úcta k životnému prostrediu. Spravodlivejší a lepšie prosperujúci svet.
Potom sme tieto ciele podporili možno najkomplexnejšou škálou cieľov udržateľnosti, aké si doteraz žiadna spoločnosť nestanovila.